Home   >   Kasinouutiset   >   Mga Kaynnistaa Sandbox Kehyksen Ensimmaisen Vaiheen

MGA:n Sandbox-kehyksen ensimmäinen vaihe otettu käyttöön

Jore Tenkanen - 09-01-2019

MGA käynnistää Sandbox-kehyksen ensimmäisen vaiheenMalta Gaming Authority -pelivirasto (MGA) on käynnistänyt Sandbox-kehysaloitteen ensimmäisen vaiheen. Sen tarkoituksena on arvioida kryptovaluuttojen valvontamenetelmien tehokkuutta, minkä lisäksi se on suuri askel lisensoitujen operaattoreiden virtuaalivaluuttojen käytön suhteen.

Kaksivaiheisen testausprosessin ensimmäinen vaihe käynnistettiin 1.1.2019, ja sen myötä MGA käsitteli muun muassa lohkoketjun kaltaisen DLT-teknologian käyttöhakemuksia. Hyväksynnän saaneet yritykset voivat alkaa testaamaan lohkoketjun käyttöä hallitussa ympäristössä, minkä ansiosta valvojat voivat selvittää niiden käyttöön sisältyviä potentiaalisia vaaroja ja riskitekijöitä.

Kyseisiin riskeihin lukeutuvat myös Maltan pelivalvontaa sekä saarivaltion taloutta mahdollisesti uhkaavat tekijät. Ensimmäisen vaiheen on tarkoitus kestää 10 kuukauden ajan, mutta aikaa voidaan tarvittaessa myös pidentää. Ainoastaan MGA:n lisenssin omaavilla operaattoreilla on oikeus osallistua näihin testeihin.

Päivitetty LRMS-järjestelmä

MGA on uudistanut lisenssisuhteiden hallintajärjestelmänsä (LRMS) mahdollistaakseen testauksen ensimmäisen vaiheen sekä avatakseen Sandbox-ympäristön lisenssinsä omaaville tahoille. Kyseinen verkkoratkaisu käynnistettiin vuonna 2016, ja sen tarkoituksena oli tehdä MGA:n peli- ja lisenssinvalvontaprosesseista helpommin ymmärrettäviä. Operaattorit – uudet hakijat mukaan lukien  – voivat nyt lähettää osallistumishakemuksia portaalin kautta. Lisenssin jo omaavat yritykset voivat myös hakea DLT-teknologian käyttöoikeuksia järjestelmän kautta. Testiin osallistuvilla on velvollisuus ilmoittaa pelaajien käyttämien kryptovaluuttojen kokonaisarvo LRMS-järjestelmän kautta, maksutapojen epäonnistunut käyttö mukaan lukien.

MGA määritteli Sandbox-kehyksen käyttötarkoituksen vuoden 2018 lokakuussa. Viraston mukaan tämä päätös asettaa heidät pelivalvonnan eturintamaan, sillä täten he pääsevät tutustumaan uusien teknologioiden käyttömahdollisuuksiin. Kehyksen on tarkoitus kattaa virtuaalipelimerkkien, virtuaalivarojen sekä innovatiivisten teknologiaratkaisujen käyttö pelialalla.

Toisen vaiheen käynnistysajasta ei ole vielä tarkkaa tietoa, mutta se tiedetään, että tämän vaiheen on tarkoitus kattaa lohkoketju- ja kryptovaluuttateknologioiden mahdollinen käyttö lisensoitujen osapuolten järjestelmissä pelkän pelaajien vaihtoehtoisen maksutavan lisäksi.

Lähde:

http://www.igamingbusiness.com/

Copyright © 2019 www.online-kasinot.fi